02.12.2021

Izobraževanje na daljavo, pouk na daljavo

Spoštovani, 


pošiljam v vednost okrožnico, ki smo dobili s strani MIZŠ, in sicer z namenom, da čim bolje uredimo in razjasnimo zaposlenim in tudi staršem, kako delati v posebnih razmerah v katerih se nahajamo.


Rada bi še enkrat ponavila, sicer pa sem pripravljena še velikoktat ponoviti, da vse učence vabim v šolo k pouku.

prepričana sem, da znamo vsem nuditi spodbudno in varno učno okolje.


                                                                     Željka adamčič, ravnateljica OŠV Ankaran


Številka: 091-13/2021-1
Ljubljana: 29. 11. 2021


OSNOVNE ŠOLE


Zadeva: Izobraževanje na daljavo - priporočila


Spoštovane ravnateljice, spoštovani ravnatelji,


glede na Odlok Vlade RS št. 00717-74/2021 in razpravo z ravnatelji v preteklih dneh vam v zvezi z
izobraževanjem na daljavo za posamezne učenke in učence, ki imajo pouk v šoli, posredujemo
dodatna pojasnila. Za učence, ki jih ta odlok ne zajema, šola izvaja vzgojno-izobraževalni proces v
skladu s priporočili v publikaciji Šolsko leto 2021/2022 v Republiki Sloveniji v razmerah, povezanih s
covidom-19.
1. S tem, ko so se starši odločili, da se bo njihov otrok izobraževal na daljavo, so prevzeli
odgovornost, da se bo izobraževal pod drugačnimi pogoji kot njegovi sošolci v šoli.
2. Pouk v šoli se izvaja organizacijsko, didaktično in metodično na način, da se ne zniža kvaliteta
pouka za učence v šoli.
3. Šola izvaja izobraževanje na daljavo glede na svoje kadrovske, organizacijske in tehnične
zmožnosti ter okoliščine učenca. Pri izvajanju izobraževanja na daljavo naj šola uskladi vse
aktivnosti učiteljev, ki so načrtovane za izvajanje izobraževanja na daljavo.
4. Izobraževanje na daljavo ni in ne more biti enako pouku v šoli, zato je pomembno, da se izvaja
tako, da bodo učenci pridobil potrebno informacijo in gradiva o vsebini pouka v šoli in s tem
tudi podporo za samostojno delo.
5. Učitelji gradiva ter navodila posredujejo učencem sproti (pred uro pouka) na način, da jih
učenci doma lahko uporabijo (npr. odlaganje v spletno učilnico, pošiljanje po e-pošti …).
6. Razrednik in učitelji vsaj enkrat tedensko vzpostavijo kontakt z učenci, ki se izobražujejo na
daljavo.
7. Upoštevati je treba, da učenci v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju niso samostojni, zato
se lahko izobražujejo na daljavo s pomočjo digitalne tehnologije in s pomočjo različnih gradiv
le ob prisotnosti staršev oz. druge odrasle osebe.
8. Za učence s posebnimi potrebami, ki se izobražujejo na daljavo in imajo v odločbi o
usmeritvi določene ure dodatne strokovne pomoči, jih lahko izvajate tudi na daljavo v
primerih, kjer je to mogoče.
9. V času izobraževanja na daljavo se učenčevo znanje preverja in utrjuje. V začetku
izobraževanja na daljavo ocenjevanje znanja odsvetujemo. Ko je znanje utrjeno in ustrezno
preverjeno, učitelji učenca ocenijo v šoli skladno s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju
znanja v osnovni šoli. Če bo učenec neocenjen, bo skladno z navedenim pravilnikom, opravljal
izpite. Učenci k ocenjevanju v šoli lahko pristopijo le, če izpolnijo pogoje, ki so določeni z
Odlokom Vlade RS.
10. Podrobna didaktično-metodična priporočila in navodila za izobraževanje na daljavo so na voljo
učiteljem na naslednji povezavi: https://www.zrss.si/stiki-s-prakso/podpora-pouku-na-daljavo/.
11. V primeru, da v času izobraževanja na daljavo učitelji izvajajo hibridni pouk, je pomembno, da
upoštevajo zakonitosti hibridnega izobraževanja:
Hibridno izobraževanje je kombinirano izobraževanje, ki poteka v živo in na daljavo
HKRATI, je sinhrono.

Hibridno izobraževanje učiteljem/strokovnim delavcem omogoča, da dosežejo vse
učence v realnem času (športnike, kulturnike, bolne, oddaljene) in jim omogočijo, da
spremljajo pouk ter ostanejo povezani.
Z uporabo različnih digitalnih rešitev učečim omogočamo, da pri pouku/učenju
komunicirajo, sodelujejo, načrtujejo, dokumentirajo in spremljajo lastni napredek in
učenje. Le glede na to lahko pouk individualiziramo in personaliziramo, kar predvideva
sodobna pedagoška stroka.
 

Najbolj osnovna oprema za spremljanje pouka je računalnik s kamero, ki omogoča
kakovosten zajem zvoka in slike. Več o tehničnih pogojih je na povezavi:
https://podpora.sio.si/oprema-za-hibridno-poucevanje/
 

Posebej poudarjamo, da za učence oddelkov, ki so v karanteni, veljajo za izvajanje
pouka na daljavo priporočila iz publikacije Šolsko leto 2021/2022 v Republiki Sloveniji
v razmerah, povezanih s covidom-19.

Pri tem poudarjamo, da je pri načrtovanju pouka potrebna skrbna priprava, da ne pride do zmanjšanja
kakovosti pouka in aktivnosti učencev v šoli.

Vsebina priporočil je usklajena z Inšpektoratom RS za šolstvo in šport.


S spoštovanjem,
dr. Vinko Logaj, l.r.
direktor